Please leave this field empty.

Ditt namn (obligatoriskt)

Din e-post (obligatoriskt)

Ditt meddelande

Kontakta oss

    MediaAnalys blogg

    Vanliga SEO-misstag som alla gör

    20 juni, 2014 - Skrivet av Joachim Nilsson

    Jag har varit SEO-konsult här på MediaAnalys sedan 2012 och har under den här tiden hunnit analyserat ett stort antal webbplatser (jag tro det börja röra sig om ett 1000-tal). Under alla dessa analyser har jag stött på en mängd ovanliga problem, men även mer klassiska som jag skulle vilja kalla ”vanliga SEO-misstag”. Detta är problem som jag […]

    Läs mer

    Varför vill du synas överallt?

    18 juni, 2014 - Skrivet av Björn Lundblad

    Du väntar säkert på en välbehövlig sommarledighet efter en vår full av arbete. Bara lugn, du kommer snart att få luta dig tillbaka i hängmattan och känna hur krafterna kommer tillbaka. Men innan dess vill jag ge dig något att fundera över angående ditt sätt att marknadsförda din verksamhet via digitala plattformar.

    Läs mer

    3 simpla element som fångar dina kunder

    9 juni, 2014 - Skrivet av Björn Lundblad

    Alla känner väl till McDonalds, ett multinationellt företag som gjort business av att, på nästan industriellt vis, utfodra generationer av människor världen över med mat inom ett koncept, prisbild och affärsidé som passar på en global arena. Men vem kunde egentligen förutspå den guldgruva som fanns i en köttbit placerad mellan två brödbitar för runt 50 år sedan?

    Läs mer

    Google varnar användare vid irrelevanta ompekningar till mobila webbsidor

    5 juni, 2014 - Skrivet av Tommy Skålberg

    Igår (2014-06-04) presenterade Google på sin blogg Webmaster Central att de nu börjar varna användarna direkt i sökresultatet i de fall det sker irrelevanta ompekningar från desktop till mobil. Detta rullades ut i USA redan igår för engelska sökresultat, när eller om det kommer till övriga världen vet vi ännu inget om. När Google upptäcker […]

    Läs mer

    Rapport från Google Analytics Summit 2014

    30 maj, 2014 - Skrivet av Peder Einarsson

    MediaAnalys har besökt den årliga Google Analytics Summit i San Francisco. Läs om våra intryck och de största produktnyheterna för Google Analytics-plattformen.

    Läs mer

    VIP-inbjudan till Google Analytics Conference Nordic, 28 Aug

    26 maj, 2014 - Skrivet av erik.ohlen

    Google Analytics Conference Nordic är en årlig konferens som äger rum i Stockholm för fjärde året i rad. Konferensen arrangeras av Google Analytics Certified Partners och förutom de senaste användningsområdena inom Google Analytics presenterar olika svenska företag sina case studies för hur de lyckats bättre med hjälp av Google Analytics. Även talare från Googles huvudkontor […]

    Läs mer

    Växla upp med Remarketing

    21 maj, 2014 - Skrivet av Dino Kestic

    I en perfekt värld får vi vår målgrupp serverad på ett silverfat, utan att göra djupare sökordsanalyser. Vi kan på ett enkelt vis skapa unika annonser som riktar sig emot besökare som är i slutfasen av sin köpprocess. Vi kan sänka vår konverteringskostnad utan någon magisk formel och vi skulle kunna annonsera emot vår målgrupp […]

    Läs mer

    6 icke-verbala signaler som får dina besökare att agera

    20 maj, 2014 - Skrivet av Björn Lundblad

    Snabba beslut är en del av av den gemene E-handlarens vardag. Med ett större utbud och stor valfrihet kan den potentiella köparen välja och vraka bland utbudet och känner den sig inte nöjd finns det en annan webbshop som erbjuder samma produkter. Ta del av 6 stycken icke-verbala signaler som du bör behärska om du vill fånga besökaren och få den att agera på din webbplats.

    Läs mer

    5-trender inom SEO under 2014

    13 maj, 2014 - Skrivet av Joachim Nilsson

    En stark SEO strategi har tre huvudkomponenter: länkar, innehåll och sociala medier. Vad som blivit mer uttalat under det senaste året är förhållandet mellan dessa element. Innehållet måste vara perfekt utformat för just din målgrupp och sociala medier hjälper dig öka din räckvidd. Länkar från högkvalitativa webbplatser förstärker din ”trust” till en pålitlig webbplats. En […]

    Läs mer

    Med känsla för hot: Hur du säljer med rädsla

    6 maj, 2014 - Skrivet av Björn Lundblad

    Den direkta känslan när du ställs inför en händelse, ett objekt eller ett viktigt val är dina sinnens sätt att skapa en indikation på hur du ska agera. Beroende på tidigare erfarenheter, förnuft eller bara instinkt svarar du på ett sätt som du känner dig bekväm med.Jag har tidigare talat en del om hur man kan kommunicera för att väcka olika former av känslor. Här har jag dock tänk mig att förklara hur man kan få mottagaren att agera genom att använda rädslor samt människans förmåga att agera instinktivt när vi ställs inför hot.

    Läs mer

    Sida 1 av 4612345...102030...Sista »